Monday 8 October 2012

Escape from Chisinau

This weekend I felt a little locked in Chisinau and it was my own mistake. It was beautiful sunny weather and around 25 degrees and I had planned to go to Orhei and to go along the Nistru river to Horodiste, but I needed to get back my charger of my phone and my camera. I had left it in the hostel in Ukraine: shame on me. Fortunately one of the volunteers found it and took it to Chisinau.  So, lucky me. I feel even more lucky now, as today has switched to stormy, rainy autumn weather and I am safely sitting inside the office.

As the weather was really beautiful yesterday my cycle jitters took me to Vadul Lui Voda.
Vadul Lui Voda is a popular recreation area for people from Chisinau, but in this time of the year it is very quiet. It is around 25 kms from Chisinau and it is a nice cycle track if you are not afraid of a few hills. The road goes up and down, passing wine fields, goats, rivers and lakes. What surprised me were the relatively good road conditons. This means for me, no gravel even on the smaller roads. I will post more detailed information about the cycle tracks later.
winefields
goat enjoying the shadow
almost empty beach at vadul lui voda

goat enjoying the sun
down the river
 
 
Ce week-end, je me suis sentie un peu coincée à Chisinau, et à cause de moi !Comme le temps était ensoleillé et la température avoisinait les 25 degrés, j’avais prévu d'aller à Orhei et de longer la Nistru jusqu’à Horodiste, mais j’ai dû retrouver le chargeur de mon téléphone et de mon appareil photo. Je l'avais oublié à l'auberge de jeunesse en Ukraine: honte à moi ! Heureusement, l’une des volontaires voyageant avec moi l’avait trouvé et l’avait ramené à Chisinau. La chance ! Et je me sens encore plus chanceuse aujourd'hui, alors que le temps a viré à l’orage, que l’automne pluvieux est arrivé et que je suis tranquillement assise au bureau.

Comme le temps était vraiment beau hier, mon vélo m’a conduit à Vadul lui Voda.
Vadul lui Voda est un endroit très populaire pour les habitants de Chisinau mais très calme à cette période de l'année. Ce village est situé à environ 25 km de Chisinau et la route constitue une agréable excursion à vélo si quelques collines ne vous effraient pas. La route monte et descend en passant le long de domaines viticoles, de chèvres, de rivières et de lacs. J’ai été très surprise par la bonne qualité de la route menant à Vadul lui Voda.  C’est-à-dire, selon mes critères : pas  de gravier, même sur les routes plus petites. Je vais poster des informations plus détaillées sur mes excursions à vélo plus tard.




 


No comments:

Post a Comment