Thursday 22 November 2012

Let me introduce you to: Natalia - French and Romanian teacher in Chisinau

Natalia Zaharia
Traduction ci-dessous

Natalia is probably the person I have most spoken to in Romanian language, as she is my Romanian teacher. Besides being my teacher Romanian she also guided me efficiently through the hospital for my health check which is needed to obtain a visa. She lives together with her husband and two children in an apartment in Chisinau.

Talking about music she told me her husband plays pan flute and she showed me a movie that was recorded in Horodiste and a movie on You Tube that her husband has made. In the background you can hear some traditional popular Moldovan music.


http://youtu.be/lrZFuTY-KXw


More about Natalia:


Crochet work of Natalia - ouvrage de maille de Natalia
Name: Natalia Zaharia
Marital Status: Married with 2 children
Date of birth: 19 September 1980
Place of birth: Petresti, Ungheni region
Place of living and work: Chisinau
Profession: French (and Romanian) teacher

Hobbies: crochet
Favorite food: fried potatoes with fish
Favorite music: calm music, French, Russian and Moldovan popular music (see the movies above)
Favorite sports: nothing
Favorite movie: melodramatic movies, for example ‘Key to Happiness’. 

I don’t like: hypocrisy, cowardice, betrayal
I like: spending time with my family

My idol: not one person, I'm trying to take the best of all the good things I discover in people. 
My dream: healthy family

Favorite place in Moldova: parental home in Petresti, Ungheni
I like about Moldova: the picturesque places like Saharna, Orhei Vechi, Capriana and the castle of Soroca.
I don’t like about Moldova: I don't want to think about the negative things as I am an optimistic person.

My advice to people who want to visit Moldova: 
Don’t hesitate to discover this little country, rich in picturesque places and hospitable inhabitants.



"Laissez-moi vous présenter: Natalia - professeur de français et de roumain à Chisinau

Natalia est probablement la personne à qui j'ai le plus parlé en roumain car c'est elle qui m'enseigne cette langue. En plus d'être mon professeur de roumain, elle m'a également accompagnée, avec beaucoup d'efficacité, à l'hôpital pour les contrôles médicaux nécessaires à l'obtention du visa. Elle vit avec son mari et ses deux enfants dans un appartement à Chisinau.
En parlant de musique, elle m'a révélé que son mari joue de la flûte de pan et m'a montré un film enregistré à Horodiste et un film sur YouTube réalisé par son mari. Dans le fond, on peut entendre un peu de musique traditionnelle populaire moldave.

http://youtu.be/lrZFuTY-KXw

Pour en savoir plus sur Natalia:

Nom: Natalia Zaharia
État civil: Mariée, 2 enfants
Date de naissance: 19 septembre 1980
Lieu de naissance: Petresti, région d’Ungheni
Lieu de résidence et de travail: Chisinau
Profession: professeur de français (et de roumain)

Loisirs: crochet
Plat préféré: pommes de terre frites avec du poisson
Musique préférée: la musique calme, la musique populaire française, russe et moldave (voir les films ci-dessus)
Sports préférés: aucun
Film préféré: les mélodrames comme par exemple « The Key of Happiness ».

Je n'aime pas: l'hypocrisie, la lâcheté, la trahison
J'aime: passer du temps avec ma famille
Mon idole: pas d’idole particulière, je tente de prendre le meilleur de ce que je découvre chez les gens.
Mon rêve: que ma famille soit en bonne santé

Endroit préféré en Moldavie: la maison de mes parents à Petresti, Ungheni
Ce que j’aime à propos de la Moldavie: les lieux pittoresques comme Saharna, Orhei Vechi, Capriana et le château de Soroca.
Ce que je n'aime pas à propos de la Moldavie: je n’ai pas envie de penser au choses négatives car je suis quelqu’un d’optimiste.

Mon conseil à ceux qui veulent visiter la Moldavie:
N'hésitez pas à découvrir ce petit pays, riche en sites pittoresques et aux habitants accueillants.




No comments:

Post a Comment